Een goed gevoel na de wedstrijd begint met op tijd aanwezig te zijn. Als organisatie hanteren wij ook een strak tijdschema. Zie dus ook onder de knop “tijdschema” en volg dit op.

In je enveloppe vind je het volgende:

  • Starnummer met spelden;
  • Chips + chips bandje;
  • Badmuts;
  • Stickerset

Wat moet je doen

  • Bij aanmelden in de wisselzone heb je je fiets en helm al genummerd.
  • Zorg dat je de helm al op hebt en vast hebt gemaakt.
  • Na de fietskeuring zoek je je rij op waar jouw nummer te vinden is.
  • Hang je fiets bij je nummer aan de buis. Hinder hierbij niet je mededeelnemers.
  • De veiligste plek om je chip te dragen is aan je linker enkel.
  • Meld je 10 minuten voor je start in het “start vak zwemmen”. Als er nog laatste
    nieuws is hoor je dat hier.

Parcoursen

  • Alle parcoursen zijn op de pagina “wedstrijdparcoursen” te vinden.
  • Het zwemmen is eerst stroomopwaarts en daarna stroomaf. Let op de stroming kan behoorlijk sterk zijn.
    • Sprint/trio’s : 1 ronde = 750m
    • Kwart/trio’s : 1 ronde = 1.000m
    • 1/3 triathlon/trio’s : 2 rondes = 1.500m
  • Bij de wissel van zwemmen naar fietsen volg je de regels op van de NTB.
  • Eerst helm op en vastgemaakt, daarna de fiets leiden naar het opstappunt. In de wisselzone mag je dus niet fietsen.
  • Zorg dat je goed weet hoeveel ronde je moet fietsen. Aanloop is 650m en terug ook 650m. Fietsronde is 5,7km.
    • Sprint/trio’s : 3 rondes = 18.500m
    • Kwart/trio’s : 7 rondes = 41.500m
    • 1/3 triathlon/trio’s : 10 rondes = 60.000m
  • Op het einde van je laatste ronde sla je links af om via het fietspad terug te gaan
    naar de wisselzone.
  • Stap af voor de op en afstapstreep. De helm blijft vast tot je je fiets weer op je plaats
    hebt neer gezet.
  • Wissel fietsschoenen voor loopschoenen en start met lopen.
  • Bij aanvang lopen is de tijdsregistratie die je start lopen en aantal ronde registreert.
  • Op het keerpunt lopen is ook een tijdsregistratie. Afkorten kan dus niet en wordt
  • bestraft met een DSQ. Na laatste loopronde vervolg je het parcours via de loophelling naar de finish.
    • Sprint/trio’s : 2 rondes
    • Kwart/trio’s : 4 rondes
    • 1/3 triathlon/trio’s : 6 rondes

Opmerking

Je bent zelf dus volledig verantwoordelijk om de juiste aantal ronde te fietsen en te lopen. Hou je fietsteller dus goed in de gaten. Wij registreren dus het aantal ronde via de timing van SQM. Discussie over te weinig of te veel ronde is dan ook niet mogelijk. Bij te weinig afgelegde ronde volgt DSQ. Te veel afgelegde ronde, dan heb je een goede training gedaan, maar benadeel je je zelf.

Chip inleveren / ophalen fiets

Bij het ophalen van je fiets lever je de ontvangen chip in.
Als je die niet kunt inleveren zal de organisatie een bedrag van €75 bij je moeten
incasseren. Dit bedrag moet de organisatie 1-op-1 betalen aan SQMtime voor elke kwijtgeraakte chip. Als je de chip en band tijdens de wedstrijd verliest, meld dat meteen bij de jury aan de na je
finish.