Een goed gevoel na de wedstrijd begint met op tijd aanwezig te zijn.
Als organisatie hanteren wij ook een strak tijdschema. Zie dus ook onder de knop tijdschema en volg dit op.

In je enveloppe vind je het volgende:

  • Starnummer met spelden;
  • Chips + chips bandje indien geen eigen chip;
  • Badmuts;
  • 2x sticker met startnummer (helm, fiets)

Parcoursen

Alle parcoursen zijn op de pagina ‘Wedstrijdparcoursen‘ te vinden.

Zwemmen: Eerst stroomopwaarts.
Fietsen: Aanloopstukje – Ronde tegen de klok in – Lopen tegen de klok in – Retourstukje
Lopen: Tegen de klok in. Onderloophelling door voor volgende ronde. Over de loophelling naar de finish.

Wat moet je doen

Bij aanmelden in de wisselzone heb je je fiets en helm al genummerd.
Zorg dat je de helm al op hebt en vast hebt gemaakt.
Na de fietskeuring zoek je je rij op waar jouw nummer te vinden is.
Hang je fiets bij je nummer aan de buis. Hinder hierbij niet je mededeelnemers.
De veiligste plek om je chip te dragen is aan je linker enkel.

Meld je 10 minuten voor je start in het “start vak zwemmen”. Als er nog laatste nieuws is hoor je dat hier.
Het zwemmen is eerst stroomopwaarts en daarna stroomaf. Let op de stroming kan behoorlijk sterk zijn. Bij de wissel van zwemmen naar fietsen volg je de regels op van de NTB.
Eerst helm op en vastgemaakt, daarna de fiets leiden naar het opstappunt. In de wisselzone mag je dus niet fietsen.
Zorg dat je goed weet hoeveel ronde je moet fietsen.
Aanloop is 650m en terug ook 650m
Fietsronde is 5,7km.
Totaal is 41,2km of 18,4km

Eerst een aanloop van 650 meter waarna je rechtsaf via de berm naar de weg gaat. Direct weer rechts en na 100 meter steek je links de middenberm over van deze dubbelbaanse weg. Hier ligt de tijdsregistratiemat en telt je rondes. Dit punt is dus aanvang ronde.
De kwart passeert hier 8 keer en de sprint 4 keer. Dus respectievelijk 7 en 3 rondes.

Op het einde van je laatste ronde, dus 100 meter voor het rondepunt verlaat je de weg weer via de berm naar het fietspad en fiets 650 meter terug naar de wisselzone.
Stap af voor de op en afstapstreep. De helm blijft vast tot je je fiets weer op je plaats hebt neer gezet.
Wissel fietsschoenen voor loopschoenen en start met lopen.
Bij aanvang lopen ligt de tijdsregistratiemat die je start lopen en aantal ronde registreert.
Op het keerpunt lopen ligt ook een tijdsregistratiemat. Afkorten kan dus niet en wordt bestraft met een DSQ. Na laatste loopronde vervolg je het parcours via de loophelling naar de finish.
De Kwart loopt 4 ronde en de Sprint 2 ronde.

Opmerking

Je bent zelf dus volledig verantwoordelijk om de juiste aantal ronde te fietsen en te lopen.
Hou je fietsteller dus goed in de gaten.
Wij registreren dus het aantal ronde via MyLaps tijdsregistratie. Discussie over te weinig of te veel ronde is dan ook niet mogelijk. Bij te weinig afgelegde ronde volgt DSQ.
Te veel afgelegde ronde, dan heb je een goede training gedaan, maar benadeel je je zelf.